torsdag 10 februari 2011

Wok på vegetariskt vis

Jag har slitit som en toka den här veckan med allt plugg. Har seminarie i morgoneftermiddag och jag är klar med min powerpoint! Skönt men har massor i statistiken kvar att göra idag. Har inte riktigt orken, det kan bero på att jag absolut inte gillar matte! Jag måste medge att det går lättare nu än vad det gjorde för två- tre år sedan men jag känner ändå samma olust att börja med det igen. Jag längtar till kursen är slut (första gången jag känner så inom mitt program). Har alltid varit nöjd med alla kurserna i programmet, men inte nu. Den har naturligtvis betydelse men jag har svårt för statistik. I morse när jag vaknade hade snöstormen börjat och det gjorde inte saken bättre att jag föll pladask när jag skulle ut till bilen. Tusan. Jag längtar efter våren, och för att poängtera det ännu mer så beställde jag vårskor och ett par chinos. Skorna är tyg och gula, gula skor är fränt. Färgen på brallorna är mörkgrön, läckert! Nu får gärna våren komma med andra ord. Men den borde inte vara långt borta, en eller två månader innan solen tittar fram längre stunder?
Jag ska nu fortsätta mina studier och glädjas över tanken att jag inte behöver bekymra mig över seminariet så länge till.
Idag blir det wok på vegetariskt vis. Alltid kul att prova nya maträtter. Hoppas det blir mums! Denna ska innehålla: Nudlar, morötter, zucchini, broccoli, röd paprika, lök och vitlök. Sås: chilisås med vitlök, kokosmjölk samt soja.
Jag plockar dock bort zucchini då varken jag eller Micke gillar det speciellt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar