fredag 22 oktober 2010

Frostig-fredag

Hej frostiga fredag!
Mysigt det var att vakna i morse när lite snö låg på backen och solen sken. Ja, jag sov faktiskt ut idag, ställde klockan en timme senare än vanligt, nämligen kl 08.00. Det var skönt att sova lite längre. Jag började dagen med frukost och lite bus med Saga. Jag tog med Saga till vetrinären i Ons och det visade sig att hon hade öronskabb, det låter inte så kul men det är lätt behandlat med medicin i nacken och rengörning av öronen. Hon själv tyckte inte att vetrinärbesöket var kul. Hon var så stressad där inne så hon stress-tappade hår och hade världens fotsvett, stackare. Vetrinären sa även att hon var en liten knubbis, hon ska nu hårdbanta och gå ner 1 ½ kg. Jag visste faktiskt inte att en misse ska väga så lite som 3 kg. Men det ska Saga-busen också göra när jag är klar med henne ;)

Idag känns det som en bra dag, känner mig lite småkrasslig men det går väl över hoppas jag. Jag ska passa på att njuta lite av min träningsvärk och även träna bort den senare i eftermiddag för att gå lite "egen tid". Det bästa stället att ta hand om mig själv är på gymmet.

Som jag tipsade om i veckan: http://sunrisejewellery.blogg.se/
Jag gör det även idag. Kika in och se vilka himla fina smycken hon gör! Själv ska jag göra en beställning i veckan!

Trevlig helg och mys ordentligt i höstkylan.
Själv ska jag mysa hos mamsen i morgon, efterlängtat!

p.s. Inga bilder idag... det får bli nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar