lördag 2 juli 2011

Örebrotripp

Godmorgon! Har precis ätit frukost, tunnbröd och yoghurt, en onyttig frukost men ändå. Var på Helenes glutenfria igår i Örebro. Inte alls svårt att hitta dit och shoppade loss. Jag tänkte att det är smartast att köpa sånt jag själv inte kan baka, så det fick bli: Mazariner, dammsugare, wienerbröd, tunnbröd och kanelbullar (som jag visserligen kan baka själv, men det var kort datum och billigt).I örebro var det 30 grader igår måste tilläggas, när vi åkte hemifrån Karlstad var det spöregn och 20 grader så jeansen var på och tröja. Gissa om det blev varmt i Örebro, vi svettades halvt ihjäl. Så inne på Lager 157 införskaffades ett par short och ombyte i bilen skedde som för övrigt var utav ac. Vi var nååågot varma och var lyckliga av att det fortfarande var 20 grader hemma när vi kom hem, avsvalkande efter en heldag i värmen.
Vi var också inne i stan och åt på Jensens, mumsigt värre och vi kikade runt lite på torgen och så. Jag kom fram till att Örebro ser ut att vara en fin stad, men lite för stor för min smak och håller mig nog i Karlstad om man inte skulle råka få ett super-jobb där ;)
Shopping på Lager 157 var ett måste, Micke shoppade loss ordentligt. Snygga kläder som sjuttsingen har dom. Och convers för 400 kr, gissa om jag var sugen på ett par sådana.
Vi hade en väldigt trevlig dag tillsammans och det var kul att se något annat än Karlstad :)

Ikväll blir det en tur till mariebergsskogen för att se Prima Donnor :) Det ska bli väldigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar