onsdag 9 december 2009

Lussebak till lucia

Hejhej!!
Är allt bra? jag mår jätte bra. Har fått ganska mycket gjort idag, har pluggat ordentligt! Har skrivit 500 ord och har då bara 500 ord kvar. Tror det kommer gå bra, ruskigt intressant är det i allafall. Jag skriver just nu ett arbete om läkemedelsrester i naturen förr, nu och internationellt. Jag har även hunnit med att göra lussebullsdeg som just nu står och jäser, måste ju ha lussekatter till lucia och tredje advent då syster och mamma kommer med respektive ;) Och så kanske joakim och helena skulle komma, skulle vara himla trevligt det! Hoppas de blir bra bara, man vet ju aldrig med mitt konstiga mjöl. Jag provade ett nytt idag, italiensk glutenfri mjölblandning, så vi får hoppas det blir bra!


Redan tredkje advent, det går fort och jag har handlat klart alla julklappar förutom joakims eftersom jag inte fått någon önskelista av honom ännu.
Jag var även en sväng till maxi för att köpa saffran och kom hem med julpapper och en En. Amaryllisen håller redan på att tacka för sin tid här, tyvärr. Jag köpte den lite för tidigt så den orkade inte stå sig fram till jul. Men enen gjorde sig fin i köksfönstret istället. Och även en vit julstjärna.Jag älskar julmys och julbak!!!! Nu ska jag ta och baka ut lussedegen så får vi se om det blir bra :) ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar