tisdag 1 december 2009

1 december

Godmorgon!!
Jag blir avundsjuk på hur fint alla pysslar nu, på alla möjliga bloggar har ni det hur fint som helst. Jag har all tid i världen men är något fantasilös och kommer på alla idér på natten. Men jag känner julstämning, absolut! Hyacinterna står framme, en har redan slagit ut, stjärnorna och ljusstakarna lyser mysigt i fönstrena. Glögg, lussekatterna och pepparkakorna gör definitivt sitt för att julstämningen ska smyga fram. Nu väntar vi på snö eller? Regn passar sig inte längre tycker jag, det är ju faktiskt 1:a december idag.

På första advent var vi på julskyltningen här i karlstad, det var mycket folk och väldigt trevlig stämning. Vi tog en fika på espresso house och jag fick mig även en liten glutenfri kaka ;) Sedan åkte vi hem och hämtade vår egen lilla lussekatt och åkte till mamma för god mat och adventsfika. Hon skulle jobba på natten så det blev inte så jätte långt besök men det var trevligt och god mat.
Idag kommer sofia och erik hit så vi fyra ska gå på "Luftslottet som sprängdes" ikväll, det ska bli riktigt kul, har höga förväntningar på den filmen. Men innan det ska jag plugga och delta i en diskussion som vanligt. Ha det fint alla !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar