måndag 28 december 2009

Nya året närmar sig


Hej på er igen!! Nu är julen över och det nya året närmar sig. Fast att julen är slut så är det ändå gott med glögg till kvällen. Det passar in efter jul också tycker jag!
Julen var bra, mysigare än förra året. Förra året hade vi inget julbord utan åt grillat ute i den nya grillstugan hos mamma. Det kändes mer som jul det här året eftersom idag finns sillen, skinkan, rödbetssalladen, makrillen och massa mer på bordet. Maten krävs för att man ska känna att det är jul. Mamma hade hittat på en ganska kul julklapp; hon hade satt ihop våra skolfoton i ett fotoalbum till var och en av oss, från lekis till gymnasiet. Det var kul.
Jag har även jobbat en del kring jul och jag tycker inte att det varit så kaotiskt som jag trodde det skulle vara, folk har varit relativt lugna och det har även varit mycket kassapersonal så stressen har inte direkt funnits där, tur!
Jag har varit mellandagsresan i lördags och i söndags. Jag har shoppat lite kläder faktiskt, 50% på allt jag köpte, nöjd!! Igår kom även sophie till karlstad, vi gick runt i affärer hon fick tag på fina kläder och jag på en halsduk. Vi tog även en fika på espresso house. På kvällen var jag och micke på alfie och åt god mat och sedan mötte vi upp sofia och erik för bio; avatar. Det var en riktigt mäktig film, jag och erik har i princip tvingat med sofia och micke på den filmen och det var tur att vi gjorde det för det var en väldigt bra film!!
Idag är det plugga som gäller, har två artiklar som ska skrivas och två sluttentor. Men det kommer gå bra som allt annat i den här kursen :) Nästa termin börjar vi med statsvetenskap, intressant!
Ha det bra!! ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar