onsdag 10 mars 2010

Det går mot ljusare tider


Hej och hallå i det fina vädret! Hur skönt som helst med sol. Känns hårt att jag sitter inne och skriver på statsvetenskapen när solen skiner så fint. Jaja, får kanske ta och göra något åt det snart.
Igår var det dagen då jag och min familj tänker lite extra på pappi... det var nio år sedan han gick bort och det känns som en lång tid sedan men ändå inte. Igår på föreläsningen så började jag fundera lite, det var en psykolog som föreläste igår om sorg, kris, olika perspektiv på återhämtning. Då fick jag en idé om vad min tenta i kursen ska handla om; hur ett barn återhämtar sig från en sorgprocess. Nästan lite gran som mitt projektarbete på gymnasiet handlade om men nu fördjupar jag mig mer i återhämtningen, tror det kan bli perfekt!

Idag sitter jag och väntar på eclipsetrailern som ska släppas idag. Eller ja, 10 sekunder av trailern och på fredag visas hela. Jag bokade biljetter idag till "Remember me" på fredag, och innan den börjar ska Eclipsetrailern visas på bion. Hur lovely är inte det? Jag är lite i extas måste jag medge. Även fast att 10 sekunder inte är någonting så får man ändå en liten blick om filmen ;)

Ikväll ska jag ta mig iväg på aerobic hade jag tänkt. Det var väl inte det roligaste jag gjort men skönt att träna tre gånger i veckan.
Ha en fin dag alla! Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar