lördag 6 mars 2010

Helgens mysstämning


Hej på er!
Visst har väl vädret varit underbart denna vecka? Skönt att bli bländad av solen igen. Jag välkomnar den varmt! Dock har veckan varit något kaotisk i övrigt, har varit på krismöte nästan varje dag denna vecka. Jag känner stor sorg för alla mina arbetskamrater. Nästa vecka är det promenader och möten som gäller. Jag måste säga att jag funderar mycket över det kommande året... Jag borde väl söka nytt jobb? Det känns faktiskt väldigt sorgligt att göra det, jag trivs med maxi.. Ändå är detta ett helgjobb/sommarjobb som jag haft, tror inte att jag kan föreställa mig hur det känns för de som är fast anställda. Tänker på er!!
Idag har jag i allafall sökt sommarkurser, två i göteborg och två i karlstad. Sen får vi se hur det går :) Kanske inte kommer in på någon och då blir det krisigt. Då måste jag ha ett sommarjobb som räddar mig. Jag och micke var på maxi på bergvik igår och det var kaotiskt... Alltså verkligen kaotiskt. De behöver kanske en hjälpande hand?? ;) Men om jag ska vara ärlig så har jag inte tänkt så jätte mycket på att söka nytt än.... Tankarna har faktiskt inte infunnit sig på det praktiska sakerna ännu..

Sagasötnos ligger och myser i sängen!!

Igår var vi hos sofia och erik och åt tacos, så himla gott! Våra tacoskvällar är oerhört bra! Sedan såg vi på en film som var riktigt bra som jag redan glömt bort vad den hette.
Nu hade jag tänkt att skriva en artikel om tvångsgifte, den ska vara klar på torsdag och det är hög tid att börja med den. Är ute i sista sekunden som alltid med dessa artiklar. Just artiklarna har jag svårt att komma igång med. Denna gång ska vi ha med etiskt perspektiv, hälsa, ålder och genus. Det måste jag ändå tycka att tvångsgifte har? Det var faktiskt mickes idé att jag skulle skriva om det eftersom jag hade idétorka.. Ja, denna vecka är det en del att plugga helt enkelt! Ikväll ska vi till vålberg och äta pizza/kebab. Det ska bli mums det.
Ha en fortsatt trevlig helg, krama varandra mer än ni gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar