onsdag 20 januari 2010

Hem ljuva hem

Hallå hallå!! Idag gav jag mig iväg för att köpa nya hörlurar till min ipod eftersom saga käkade på en luren igår-eftermiddag. Jag måste ha lurar till den eftersom jag inte kan hoppa över en enda dag utan min bok! Jag kom hem med hörlurar, två filmer, bakmaterial, en skjorta, två tröjor och en kappa. Jag trillade in på monki och rean var oslagbar!! En kappa som jag suktat efter i ett halvår för endast 200 kr! Lovely!
Efter p3 guld-galan igår har jag fått mig ett par nya musikfavoriter. Svensk musik är faktiskt ganska bra nu för tiden: amanda jenssen (avskydde henne förut men det har visat sig att det finns hopp för henne att falla in i favoritfacket), Jonathan Johansson, Johnossi, Fever ray och flera! Kents nya skiva är ju underbar!

Jaja!! Nog pladdrat om detta! Jag har nu dykt in i bakningen, som tar två dagar (!!). Ja, surdeg låter ju inte alltför jäkla gott men det är ju det! Så nu ska jag prova mig på att baka surdegslimpor vilket tar ett tag. Själva utbakningen blir på fredag, om det blir en lyckad bakning skriver ja receptet här sedan. Det var ett tag sen ja la upp recept, det har inte varit så mycket bakning nu för tiden fast att det är så kul.
Idag är det min och mickes dag, vilket firas på fredag med bio (snabba cash) och middag ute. Det ser jag fram emot!!

Dags att laga middag, idag: pasta med kyckling och tomatsås, mums!!!
Hejhej!!

1 kommentar: