onsdag 6 januari 2010

Slänga ut julen snart?

Hej!! Det händer inte mycket någonstans tycker jag. Bloggen känns rätt död, läser någon den ens? :D Inte en kommentar på flera veckor.
det nya året är i full gång och jag inledde det med att jobba några dagar och nu har jag äntligen börjat med alla studierna igen. Har två tentor att skriva denna vecka, jag är snart klar med den första. Det är en del att skriva ca 3500 ord. Så himla kul!!! och intressant.
Jag har även övat en del på min engelska eftersom Sophie och Dimitris var på besök hemma hos oss i helgen. Sophie var i grekland ett år och träffade då sin grek Dimitris som nu är på besök i iskalla sverige. Mysigare och bättre människor får man leta efter!! :) Jag konstaterade ganska fort att min engelska är bedrövlig och mitt uttal är osäkert men allihop förstod vad jag sa.
Det är ganska dött på inredningsfronten, har svårt att bestämma mig för om det är dags att byta ut stjärnorna och ljusstakarna till vanliga lampor men stjärnorna är ju så fina!! Jag inget hellre än att tapetsera om i köket och hallen. Jag skulle bli mer än överlyclig om micke en dag sa att han ringt till hyresvärden och bett om en omtapetsering... !!! Tapeterna var faktiskt riktigt dåliga innan vi flyttade in så varför inte? Vi skulle säkert få göra det.... Vad är det då som stoppar?
Jag ska även få tummen ur snart och måla köpmandisken i köket som har blivit nästintill träfärgad, betsen verkade inte ta speciellt bra. Det stod att det skulle målas med ett lager, inte mer!! Jag tog tre..... och betsen är i princip borta.

Nu ska jag ta tag imina två tentor och dricka en kanna kaffe :) Ta hand om varandra!!

2 kommentarer:

  1. Tror det är första gången på din blogg!

    Vi har tom kvar granen - den lyser så fint i mörkret.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Jag vill informera alla bloggläsare om att pärlan (marika) är utomordentligt duktig på att prata engelska!!! Dessutom är du världens bästa vän! <3

    SvaraRadera