tisdag 8 september 2009

Bakning !

Godafton !!
Har idag spenderat dagen med Jessica , hon kom hit och vi satt och prata och hade trevligt . Vi skjutsade henne till bussen vid fem och efteråt åkte vi till inrednings kompaniet , fanns så mycket fint ! Det var lite väl dyrt för mig men något skulle jag säkert kunna unna mig där . Fick mail om att mitt paket från jotex är på väg , hoppas det kommer i morgon . Har beställt två kronor därifrån .
Kvällen har varit lugn och skön . Har bland annat bakat en banankaka som blev riktigt bra . Den blev riktigt bra och god , här kommer receptet ;

2 ägg
1,5 kkp(kaffekopp) socker
100 gram margarin
2,5 kkp vetemjöl / glutenfri mjölblanding
1,5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bikarbonat
6 msk grädde
3 mosade bananer

Blanda ingredienserna och ställ in formen i ca 50 min i 175 grader.

Nu ska jag se på idol , riktigt kul att det dragit igång igen !

Hejsvejs på er .



1 kommentar:

  1. ÅÅh banankaka lät ju supergott =) Synd att jag är sämst på att baka dock. haha =)

    Okej. Det var den enda inredningebloggen jag visste. Haha, jag är inte så inspårad på det där =)

    SvaraRadera