måndag 7 september 2009

God middag

Hej igen alla !!
Kul med alla kommentarerna sist !! :D Forstätt så , det gör mig glad .
För alla er pastaälskare (jag är en av dom ) , här kommer ett riktigt gott recept som jag fått av min syster .. Kom på mig själv att jag är dålig på att använda mig av recept när jag lagar mat , har allt i huvudet men jag skriver ner på ett ungefär hur man gör och hur mycket till två-tre pers :
ca 2 hg köttfärs
Purjolök / lök
1 förpackning creme bonjour grekisk vitlök
ca en halv förpackning matlagningsgrädde (beror på hur onyttig man är och hur god man vill att den ska bli)
lite mjölk , en skvätt sådär ;)
1 buljongtärning
soya

Ja blanda ihop allt detta och du får en gooood köttfärssås . Både jag och micke älskar den , jag föredrar med purjolök i . Om du ska ha i purjolök , ta i den sista och låt det bara koka någon minut innan du äter , då blir det absolut godast .

Idag ska jag spendera dagen i soffan och skriva på ett arbete . Har suttit förmiddagen på skolan och nu ska jag fortsätta här hemma .
Ha en forsatt fin dag !!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Handlade av dig på Maxi igår, brukar läsa din blogg, därför jag kände igen dig.
    Ville bara säga att jag tycker du är jättesnygg och skriver jättebra :)
    Folk är så dåliga på att ge beröm till andra! Så här får du lite av mig :)

    SvaraRadera
  2. Mums verkar ju jätte gott!! Tack för din kommentar om vår bok, det värmde verkligen!! Hoppas att du får mkt glädje av den!! Stora kramar från Petra

    SvaraRadera