söndag 13 september 2009

Söndagar är ett bra avslut på veckan

Hej !!
Nu är jag mätt och belåten och ska tillbringa kvällen i soffan , vid tvn och med onyttigt att dricka och äta . Jag måste säga att jag trivs med livet just nu !!
Igår var jag hos mamma och där fick jag en pigtittare som roger hade köpt på loppis så idag har jag skruvat isär den , målat den och hoppas den är torr till kvällen så den kan sättas ihop . Den blev mycket fräschare med lite vit färg och tror den kommer bli fin när den är klar . Jag har även pluggat under eftermiddagen så det är klart för dagen , behöver inte tänka på studier mer idag .
Idag åt vi världens godaste pastasås , ja , nästintill i allafall . Receptet kommer här:
Skinka
riven ost
3 dl grädde
1 röd paprika
peppar
salt
1 vitlöksklyfta

Ja som ni ser gillar jag onyttig mat , ju mer grädde desto godare blir det ju !! Dessutom ska det vara vispgrädde i denna men det går säkert bra med matlagningsgrädde också om man vill vara lite nyttigare . Den blev i allafall riktigt god ! Fick receptet av mamma igår , hittade även recept på tacopaj och söndagsgryta . Lägger upp dem när vi äter de :)


I morgon är jag ledig , ska ha disskussion på eftermiddagen med distanskursen , känner mig redo inför den ;)

Haa det fint ... / Marika

2 kommentarer:

  1. Gaaaah! LYCKA!! TACK BABE! Gjorde precis min dag ;D:D

    SvaraRadera
  2. lördagkväll blir perfekt. ;) du den där pastasåsen lär onyttig och mycket god ! ;) ;)

    SvaraRadera