onsdag 18 november 2009

Nu flyttar julen in

Nu kan inte jag hålla mig längre... har idag varit och köpt två vita julstjärnor och även en hyasint. De fina julblommorna!! Varför hade jag inga såna förra året för? Min nya bild på bloggen är även den juligt, julkulor ju!! :) De ska senare hängas upp i köksfönstret...
Nu står även en deg på jäsning, vi ska baka lussekatter, de gjorde jag inte heller förra året, kan ha varit på grund av att jag inte hittat något bra glutenfritt recept i och för sig. Men nu hoppas jag att det ska gå vägen, det vet man ju aldrig med mitt konstiga mjöl som lever sitt eget liv. Det luktar i allafall ljuvligt gott av saffran, juligt!!

På torget hade de massa stånd uppe idag och solen sken och jag mådde så bra... dock var inte micke med och det kändes trist men det var i allafall skönt med lite solljus idag, det har varit lite väl grått ett tag. Men de mörka kvällarna är mysiga. Tända ljus överallt och lite julstämning, det är inga fel.

Ikväll kommer mickes mor och far på fika, hoppas innerligt att bullarna blir bra ;) Senare är det massa bra på tv, bonde söker fru, oskyldigt dömd och kvällsöppet med ekdahl. Förra veckan var sista avsnittet av true blood, trist. Nästa säsong skulle komma runt februari tror jag.
Idag är det helt enkelt en bra dag, nu ska jag ta tag i lite studier. Vi ska skriva om en folksjukdom och ett folkhälsoproblem i samhället i nästa kursmoment. Jag har valt att skriva om bröstcancer och celiaki, kommer bli riktigt intressant!!
Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Ååh jag längtar också efter julen. Jag älskar det mysiga ljuset som blir utav atventsljusstackarna jag. Eller stjärnorna i mitt fall =)

    SvaraRadera