söndag 8 november 2009

Underbara söndagar

Hej!! Har helgen varit till belåtenhet?
Min har varit perfekt i allafall. På fredagen träffade jag min vän Sophie, som jag inte träffat på sex månader.... Det var så skönt!!!! Vi fikade på kungscafet i kristinehamn, som är väldigt bra och trevligare än vad det har varit där förut... :) I fredagskväll var jag ensam hemma, micke var och repade med bandet. Jag låg framför tvn och såg på idol och skrattade gott åt en del av de som var med. Jag sov jäkligt dåligt natten till lördagen, drömde konstigt, var typ febrig och sov aldrig riktigt ordentligt. Jag pallrade mig upp med grusiga ögon kvart över sex, började jobba åtta. Tiden gick som vanligt fort och jag var hemma vid halv två. Det var väldigt mycket att göra så det var skönt att komma hem o slänga i sig lite mat och sedan somnade jag i två timmar. Var helt slut men vid halv sju var jag tvungen att piggna till för då kom Janina och hämtade upp mig, då bar det av in till stan för att träffa alla tjejerna igen för mat på score. Otroligt gott var det + såå skönt att träffa det "gamla gänget" igen. Det kändes som förr :) En del av åkte hem redan vid tio så jag, sophie och erica åkte hem till mig och drack vin här istället... Det var trevligt och sömnen jag inte fick natten innan visade sig ordentligt genom onykterhet, flamsighet, skratt och att vi blev sentimentala... Riktigt bra kväll, har inte skrattat så mycket på länge, äkta underbara vänner som inte dömer, underbart!

(Gammal bild från förra årets advent)

Idag är det slappisdag... Jag har sagan om ringen maraton, är inne på den andra filmen. Micke är hos sin farmor, det blev bestämt igårkväll så jag fick veta runt tolv inatt och jag visste att jag inte skulle vara i form för farmorbesök idag så jag fick stanna hemma ja.... Ikväll när han kommer hem blir det tacopaj och mys.. Kanske ett glas vin så här på söndagen ;)

Ja, nu är inte advent långt borta.. Längtar efter att få pynta och fixa här hemma. Jag har en del idér men de blir inte riktigt av. Hittade en fin kökssoffa på solarreturen men den var självklart såld... Men en sådan ligger inte långt borta känner jag... Va fint det skulle vara !!!
Nu ska jag ägna min uppmärksamhet till filmen igen, hur bra är inte dom då!!



Ha en fortsatt skön helg... :) det ska jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar