måndag 9 maj 2011

Helgen som varit

Kattbus i bäckhammar!

Hallå igen!
Idag har de lovat sol, ingen sol syns till. Jo i morse när jag sov och inte ville ha solen i ögat. Det har varit en mulen förmiddag, typiskt.
Jag har suttit inne hela förmiddagen ändå och pluggat och vara duktig. Ska snart bege mig till vårdcentralen. Min magen krånglar igen och funderar över om jag är allergisk mot något mer, direkt efter måltider får jag otrolig magont och mår illa, har hållt på i flera månader men den senaste tiden har varit riktigt jobbig. Som om det inte räckte med allt annat?

Har jobbat i helgen, bra att tjäna lite extra kosing. Får se om det blir något pass denna vecka... Hoppas det! Man lär sig mycket om människor när man jobbar i kassa. Det finns folk till allt. Jag är så förvånad över vad människor väljer att lägga sin energi på... och en sak som gör mig ännu mer förundrad över är att människor kommer in en fredageftermiddag och är så sura... och det får jag ut för. De tror att de är dom enda som vill hem och ha fredagsmys och att jag bara sitter där för nöjes skull. Helt otroligt vad komiskt det är att fundera över människors beteende. En annan tycker ju att man borde ta hand om sina medmänniskor och om man tänker efter... hur, hur jobbigt är det att le och säga hej...?

Sommaren är på väg, både april och maj har varit bra. Lite kallare i Maj men hur mycket ska man begära?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar