söndag 18 oktober 2009

Inför julen-listan

Halloj !!!
Det är ruggigt och kyligt ute och då är det skönt att sitta inne vid köksbordet med en varm kopp te och kolla höst och julsaker. Som ni alla vet är jag en riktig julfantast, jag blir salig utav att tänka på julen och allt som hör till. Detta året är jag ännu mer sugen på att dekorera fint hemma med silver, vitt och guld. Det känns som att sommaren sitter kvar i våra fönster här hemma med alla blommor, jag har två pelargoner som inte vill ge med sig i första laget men det känns som att de rosa små söta blommorna får mer än gärna göra det snart då jag vill få in lite nytt ;)

Det känns verkligen att det är höst nu, det är så mysigt med alla tända ljus på kvällen. Micke hade tänt alla ljus han hittade igårkväll när jag kom hem från jobbet, gulligt !
Tillbaka till julen, jag hålelr på med min lista .... inför julen-lista... ;P måste bestämma allt som ska köpas , fixas och göras. Inte mycket dyrt som ska köpas egentligen, det mesta kan jag hitta på loppis tror jag, till exempel fler brickor.
Ja det här är verkligen något jag längtar efter, julpyssel. Höstpysslet kan jag egentligen redan börja med men det har inte blivit av faktiskt. Ska köpa lite nya gröna blommor och nya krukor till veckan.

( Lite insperationbilder från boken "Romantiska hem och Insperation i vitt )

Jaja , nu är det dags att ta tag i studierna, det är väääldigt mycket sånt den här veckan. Kommer antagligen inte hinna med speciellt mycket mer än det.
Trevlig dag allesammans !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar